Porosenko az ukrán-orosz barátsági szerződés megszüntetését javasolja
2018. december 03. írta: Barton86

Porosenko az ukrán-orosz barátsági szerződés megszüntetését javasolja

poros.jpg

 Petro Porosenko ukrán elnök törvényjavaslatot terjesztett a parlament elé hétfőn az ukrán-orosz barátsági szerződés megszüntetéséről - írta az Ukrajinszka Pravda hírportál.

Az elnök azt kérte, hogy az előterjesztést a parlament sürgősséggel tárgyalja. Az Ukrajinszka Pravda megjegyezte, hogy a törvényjavaslat szövege egyelőre nem elérhető a parlament honlapján.

Szeptember 24-én Oroszország hivatalos jegyzéket kapott Ukrajnától, amelyben Kijev arról tájékoztatta Moszkvát, hogy nem kívánja meghosszabbítani az ukrán-orosz barátsági szerződést - emlékeztetett a hírportál. Porosenko szeptember 17-én írt alá erről rendeletet a Nemzetbiztonsági és Védelmi Tanács határozata alapján, a rendelet szeptember 19-én lépett hatályba.

Az Ukrajna és Oroszország közötti barátságról, együttműködésről és partnerségről szóló szerződést 1997. május 31-én írták alá Kijevben a két ország akkori államfői, Leonyid Kucsma ukrán és Borisz Jelcin orosz elnök. Az ukrán parlament 1998. január 14-én, az orosz Állami Duma 1998. december 25-én ratifikálta, 1999. április 1-jén lépett életbe. A szerződés tíz évre szól, és automatikusan meghosszabbodik a következő tíz évre, amennyiben ezt egyik fél sem ellenzi - tudatja az MTI.

A szerződésnek eszerint hivatalosan 2019. április 1-jéig kell működnie - mutatott rá az Ukrajinszka Pravda.

A bejegyzés trackback címe:

https://ukrajnai-hirek.blog.hu/api/trackback/id/tr4214416308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása